bestellen
Bestellen
Winkelmandje 0

Waarom moet ik de switch ophangen?

Wij geloven er sterk in dat alleen door in gesprek te gaan en het samen te doen dat er echte verandering kan komen in ons gebruik van het internet. Een knop aan de muur op een centrale plek is voor iedereen direct zichtbaar en faciliteert daardoor het gesprek over het internet gebruik. Ook denken wij dat het makkelijker wordt voor iedereen om zijn gedrag aan te passen als de stand van het internet transparant is en voor iedereen zichtbaar binnen het huishouden.

Myndr is nadrukkelijk niet bedoeld als ouderlijk toezicht om zonder uitleg of overleg het internet van de kinderen zomaar uit te zetten op zijn smartphone.


Andere vragen

Sonos en myndr

Een veelgehoorde vraag is of Sonos ook op het myndr netwerk werkt. Het antwoord is simpel: ja dat kan!

Waar je rekening mee moet houden is dat je je Sonos bedient met een app. Deze app gebruik je op een telefoon die verbonden is met een wifi-netwerk, en maakt connectie met je Sonos-apparatuur via dat netwerk.

Als je telefoon op het myndr-netwerk zit, en de Sonos nog op je oude (oorspronkelijke) netwerk, dan kan je luidspreker niet gevonden worden.

Dus je hebt 2 opties:

  • je Sonos op het nieuwe myndr netwerk aansluiten;
  • je device waarmee je Sonos bedient op het netwerk aansluiten waar de Sonos ook op aangesloten is.

De myndr maakt soms piep geluidjes, waarom is dit?

Om de zoveel tijd ‘ reset’ de myndr switch zichzelf. De switch start dan opnieuw op. Tijdens dit proces kan het zo zijn dat er korte piepgeluidjes geproduceerd worden. Dit betekent niet dat er iets mis is maar juist dat het opstarten goed gegaan is. Dit kan dus geen kwaad.

Kan ik mijn huidige internet abonnement opzeggen?

Nee, myndr is namelijk geen internet provider.

Het internet wordt nog steeds geleverd door je provider (zoals Ziggo, KPN of T-Mobile) waar jij een abonnement hebt afgesloten. Het nieuwe netwerk maakt gebruik van hetzelfde internet signaal maar filtert dit signaal voordat het bij jouw apparaat aankomt.

Mijn wifi valt af en toe uit! Hoe kan dat?

De myndr-wifi hoort natuurlijk gewoon te werken, zonder uitval.

Dat je wifi uitvalt kan verschillende oorzaken hebben. De belangrijkste oorzaak hiervan kan zijn dat je de voeding niet op het lichtnet hebt aangesloten, maar bijvoorbeeld op een vrije USB-poort van je ‘oude’ router. Bij een piek-belasting van de myndr-wifi heeft het apparaat meer voeding nodig, die voeding kan alleen door het lichtnet opgevangen worden.

Als je de myndr-wifi volgens het installatie-boekje aangesloten hebt, hoort het gewoon te werken.

Hoe werkt de filtering?

Myndr filtert websites aan de hand van een grote database. In deze database staan ontzettend veel websites en internetdiensten die onderverdeeld zijn in categorie├źn.

De categorie├źn met websites, apps en diensten komen overeen met de standen op de myndr switch. Als jij bijvoorbeeld stand 2 hebt geselecteerd dan wordt er een signaal doorgestuurd naar de myndr wifi dat alle websites buiten deze categorie geblokkeerd worden.

Op de myndr switch kun je dus aangeven welke websites jij beschikbaar wilt hebben, de myndr wifi voert dit uit.


Terug

Meer hulp nodig?

Geen probleem, chatten of appen gaat het snelst. Bellen kan op 085 - 130 38 14.