Kom je er niet uit? Neem contact met ons op via de chat.
Op deze pagina vind je actuele informatie over storingen en aankondigingen. Wil je weten of onze services online zijn? Kijk dan op onze status-pagina.
UPDATE: ⏰ 11:50. Het probleem is opgelost.
We hebben een melding binnengekregen dat inloggen voor leerkrachten en ICT-ers via Basispoort momenteel een foutmelding oplevert.
We hebben het probleem gevonden en lossen het op.
Geplaatst op 4 april 2025
UPDATE: ⏰ 9:50. We hebben de storing opgelost. We blijven de situatie in de gaten houden.
Excuses voor deze situatie. We realiseren ons dat afhankelijkheid in de klas van digitale middelen die niet doen wat ze moeten doen, voor grote problemen en irritatie kan zorgen. Het spijt ons dat dit zo gelopen is deze morgen (en gisteren-middag). We gaan vandaag grondig op zoek naar hoe dit heeft kunnen gebeuren en we gaan er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
We hebben momenteel last van een grote storing op het dashboard. We werken hard om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Geplaatst op 19 maart 2025
UPDATE: ⏰ 14:45. We hebben het probleem gevonden en opgelost.
Door een slecht reagerende database ontstonden er “lange wachtrijen” in het data-verkeer. Toen de database eenmaal gerepareerd was werden de wachtrijen snel minder. De performance is nu weer terug op het goede niveau.
We hebben momenteel last van een storing op het dashboard en zijn aan het uitzoeken wat er aan de hand is.
Geplaatst op 17 maart 2025
UPDATE: A.h.g.i. zijn de problemen verholpen en kunnen de leerlingen weer normaal inloggen.
Basispoort is bezig met een aantal updates tegelijk. Hierdoor kunnen er problemen optreden bij het inloggen door de leerlingen.
Geplaatst op 12 maart 2025
UPDATE: De problemen met de extensie zijn opgelost. Loop je nog tegen problemen aan? Controleer dan eerst of jullie leerlingen de laatste versie van de extensie geïnstalleerd hebben en update eventueel. Lost dat het probleem niet op? Neem dan contact met ons op.
Er zijn problemen met het gebruik van de Myndr voor school v2 Basispoort extensie in combinatie met sommige netwerkbeheerders. Hierdoor kan een slecht tot niet werkbare situatie ontstaan in de klas.
Sorry hiervoor!
Wij zijn met man en macht bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als je binnen jouw klas hier ook tegenaan loopt zit er helaas niets anders op dan de Myndr extensie tijdelijk te blokkeren. Updates over het verloop van dit probleem zullen hier terug te vinden zijn.
Geplaatst op 22 januari 2025
⏰ 27-11 UPDATE: De storing bij Deutsche Telekom is voorbij. Hiermee is ook het probleem met de verbinding van de Myndr switches verholpen.
Door een storing bij onze telecom leverancier Deutsche Telekom, hebben de Myndr switches problemen met verbinding maken. Hierdoor komen gewijzigde standen niet door op het dashboard of op de apparaten van de leerlingen.
De stand kan nog steeds wel gewijzigd worden vanuit het Myndr dashboard.
We zijn hierin afhankelijk van Deutsche Telekom en houden de situatie in de gaten.
Geplaatst op 27 november 2024
⏰ 26-10 UPDATE: De nieuwe versie (1.4.14) is goedgekeurd en gepubliceerd. Hiermee is het probleem opgelost.
⏰ 15:41 UPDATE: We hebben de bug gevonden en gerepareerd. De nieuwe versie (1.4.14) ligt nu bij Microsoft ter review. Meestal duurt het een paar dagen voordat een nieuwe versie wordt gekeurd.
In het geval dat jullie school de extensie met versie 1.4.9 individueel installeert op Windows laptops treed er een bug op. Hierdoor werkt de extensie niet meer.
LET OP! Deze bug komt alléén voor indien de extensie direct op de laptop vanuit de “Invoegtoepassing” winkel van Microsoft wordt geïnstalleerd!
Bij installatie vanuit Intune komt deze bug niet voor.
Wij werken aan een oplossing.
Geplaatst op 25 oktober 2024
UPDATE: De problemen bij WPEngine zijn opgelost door het uitbreiden van de capaciteit. Ze blijven de prestaties van de website voorlopig monitoren.
We hebben momenteel problemen met de hosting van deze website. Er is geen bekend probleem met de Myndr service. Het hostingbedrijf (WPEngine) is ermee bezig. Als er verandering in de status is vermelden we dat hier. Sorry voor het gedoe!
Geplaatst op 16 oktober 2024
We hebben gemerkt dat de batterij-indicatie op het dashboard niet goed overeenstemt met de werkelijke status van de batterijen in de Myndr switch. Hierdoor zijn batterijen die al vervangen hadden moeten worden van onvoldoende capaciteit om een wijziging in positie te verzenden. Maar op het dashboard staat dat zij nog een redelijk percentage vol zijn. Dit zorgt voor verwarring.
Daarom wordt binnenkort de weergave van het percentage op het dashboard gecorrigeerd. Dat kan betekenen dat de batterijen in de switch(es) op jouw school plotseling vervangen moeten worden terwijl dat eerder nog lang niet het geval leek te zijn.
Sorry voor het gedoe.
Overigens betreft dit alleen batterijen die al langer dan een jaar in gebruik zijn. We hopen met deze aanpassing in de toekomst onduidelijkheid te voorkomen.
Let er op dat je, bij het vervangen van de batterijen, kiest voor een batterij van hoge kwaliteit zoals de Varta Longlife Power, Varta Energy of Varta Industrial Pro. Vaak heeft de lokale supermarkt in ieder geval een van deze drie op voorraad, anders zijn ze eenvoudig te vinden en bestellen op internet.
Geplaatst op 10 oktober 2024
De Myndr extensie is van 2 april 14:25 tot 3 april 13:25 niet beschikbaar geweest voor nieuwe installaties.
Geplaatst op 3 april 2024
Lees meer⏰ 11:41 UPDATE: De storing is opgelost volgens bericht van Deutsche Telekom. Mocht je toch problemen ondervinden dan horen we je graag.
We kregen zojuist bericht van Deutsche Telekom dat zij een storing hebben in het IoT netwerk. Dat betekent dat draaien aan de switch niet altijd goed zal werken.
We adviseren om gedurende de storing gebruik te maken van het Myndr dashboard.
We houden de situatie in de gaten en zullen hier melding maken van de voortgang.
Sorry voor het gedoe!
Geplaatst op 4 oktober 2023
Bij de nieuwste versie van de Google Chrome browser gaat er iets mis. Als je op het Myndr icoontje klikt dan verschijnt er een smal onbruikbaar balkje in plaats van de reguliere pop-up.
Het probleem is inmiddels opgelost. Mogelijk moet de browser of de Chromebook even opnieuw opgestart worden.
We hebben dit voor het eerst geconstateerd op 21 september. Het probleem heeft geen invloed (gehad) op de werking van Myndr.
Geplaatst op 27 september 2023
Na een melding en bij controle van onze serviceberichten werd duidelijk dat wij e-mails met verkeerde informatie hebben uitgestuurd naar iets minder dan 70 Myndr gebruikers die niet met een Myndr-switch gekoppeld zijn.
Geplaatst op 28 augustus 2023
Lees meerVrijdagnamiddag 14 april kan er een korte onderbreking voorkomen in de toegankelijkheid van het Myndr dashboard.
Geplaatst op 12 april 2023
Lees meerOp 22 februari 2023 tussen 10:00 – 13:00: Deutsche Telekom services update. Gedurende dit tijdsblok kan het voorkomen dat de Switch een aantal minuten niet of niet goed werkt. De filtering gaat dan op dezelfde manier verder als voorheen.
Geplaatst op 21 februari 2023
Lees meerOp 19 december 2022 tussen 10:00 – 12:00: Deutsche Telekom services update. Gedurende dit tijdsblok kan het voorkomen dat de Switch een aantal minuten niet of niet goed werkt. De filtering gaat dan op dezelfde manier verder als voorheen.
Geplaatst op 13 december 2022
Lees meerUPDATE ⏰ 1 december 11:56 We hebben het probleem gevonden en opgelost. We houden de situatie in de gaten.
Momenteel ondervinden sommige gebruikers van de Myndr extensie dat de stand van de knop niet goed doorkomt. We zijn dit probleem aan het onderzoeken. Mocht dit voor grote problemen zorgen, overweeg dan om de extensie tijdelijk te (laten) verwijderen. Neem hiervoor contact op met de beheerder.
Geplaatst op 1 december 2022
Dat was even zweten! Vanaf vanochtend kan de nieuwe Dagje Uit aangevraagd worden. We werden overspoeld en vervolgens ontstond er een storing…
Gelukkig werkt het formulier weer en kan het werkboek weer aangevraagd worden. Wees snel want ze gaan hard!
Geplaatst op 13 september 2022
UPDATE ⏰ 09:28 De storing bij onze IoT leverancier (DT) lijkt verholpen:
“We have the system now back running and messages should be coming in. Since the messages have been queued, they might be a larger load of messages coming in now. We still in the process of stabilizing the system.”
Op dit moment is er een storing bij onze IoT leverancier (DT). De Myndr-switch werkt daardoor niet of niet goed. Sorry voor het gedoe. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
Geplaatst op 6 juli 2022
Gedurende dit tijdsblok kan het voorkomen dat de Switch een aantal minuten niet of niet goed werkt. De filtering gaat dan op dezelfde manier verder als voorheen.
Mocht je tijdens dit tijdsblok problemen ervaren met de werking van de Myndr-switch dan adviseren we gebruik te maken van het dashboard om daar de gewenste stand in te stellen.
Mocht je voor of na dit tijdsblok problemen ervaren met de werking van de Switch dan kun je altijd contact met ons opnemen zodat we je kunnen helpen.
Geplaatst op 15 juni 2022
In april 2022 publiceerde Kennisnet het nieuwe Privacyconvenant Onderwijs, versie 4.0. Vanaf vandaag passen wij de bijbehorende nieuwe versie van de verwerkersovereenkomst toe op alle nieuwe contracten. De lopende verwerkersovereenkomsten blijven geldig tot uiterlijk 31 juli 2026. We zullen al onze directe klanten benaderen om zo spoedig mogelijk over te stappen op deze verbeterde versie. Scholen die Myndr via een van onze partners hebben aangeschaft hebben een verwerkersovereenkomst met de partner, in die relatie zijn wij subverwerker en hebben een subverwerkersovereenkomst met de partner. Mocht je vragen hebben over het nieuwe Privacyconvenant? Kijk dan op https://www.privacyconvenant.nl/contact. Heb je vragen over hoe wij met privacy omgaan? Kijk dan op onze pagina over privacy.
Geplaatst op 1 juli 2022
Op 30 mei hebben wij storing gezien bij het binnenkomen van veranderende standen. De storing is gelukkig inmiddels opgelost.
Het kan hierdoor zijn dat de laatste wijziging niet is doorgekomen en de leerlingen nog wel kunnen wat niet de bedoeling is of juist niet kunnen wat nu wel mag.
Ervaar je problemen met een verkeerde stand? Draai de knop dan naar een andere stand, wacht 30 seconden en draai de knop weer terug naar de juiste stand.
Geplaatst op 30 mei 2022
We hebben het gebruik van MailChimp voor het verzenden van, al dan niet geautomatiseerde, e-mailings gestaakt. Alle daar aanwezige gegevens zijn verwijderd.
Geplaatst op 19 mei 2022
We hebben het gebruik van MailGun voor het verzenden van transactionele e-mails gestaakt. Alle daar aanwezige gegevens zijn verwijderd.
Geplaatst op 19 mei 2022
We hebben een overeenkomst gesloten met een nieuwe subverwerker voor het versturen van, al dan niet geautomatiseerde, e-mailings. Alle e-mailings worden voortaan verzonden door Laposta B.V. (www.laposta.nl) gevestigd in Zutphen, Nederland.
Volledige contactgegevens:
Laposta B.V.
Waterstraat 5
7201 HM ZUTPHEN
We zijn bezig alle services die wij gebruiken buiten de Europese Unie, waarin gegevens van onze klanten worden verwerkt, over te zetten naar een Europese aanbieder voor zover mogelijk.
Geplaatst op 19 mei 2022
We hebben een overeenkomst gesloten met een nieuwe subverwerker voor het versturen van transactionele e-mail. Alle transactionele e-mail wordt voortaan verzonden door Vercom S.A. (handelsnaam EmailLabs, www.emaillabs.io) gevestigd in Poznań, Polen.
Volledige contactgegevens:
Vercom S.A.
Roosevelta 22
60-829 Poznań
We zijn bezig alle services die wij gebruiken buiten de Europese Unie, waarin gegevens van onze klanten worden verwerkt, over te zetten naar een Europese aanbieder waar mogelijk.
Geplaatst op 11 mei 2022
UPDATE ⏰ 10:03 De storing bij onze IoT leverancier (TMNL) is verholpen.
Op dit moment is er een storing bij onze IoT leverancier (TMNL). De Myndr-switch werkt daardoor niet of niet goed. Sorry voor het gedoe. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
Geplaatst op 28 maart 2022
Zojuist hebben wij bericht ontvangen van onze IoT leverancier (TMNL) dat zij een flinke storing ondervinden. Vooralsnog hebben wij er geen last van en we hopen dat dat zo blijft. Maar het is mogelijk dat de storing ook bij ons voor problemen gaat zorgen. We houden u hier op de hoogte.
UPDATE: Het probleem bij onze IoT leverancier (TMNL) is opgelost. Wij hebben geen meldingen ontvangen. Als de Myndr switch niet werkt, draai er dan een keer extra aan. Als dat ook niet werkt neem dan contact met ons op.
Geplaatst op 22 februari 2022
Vanochtend om 9:10 kregen we een melding dat er via een link op naam van Myndr een phishing aanval plaatsvond. Het volledige domein dat werd gebruikt is links.support.myndr.nl en de rapportage is terug te vinden bij Netcraft.
Deze aanval vond niet plaats vanaf onze server maar vanaf de server van onze dienstverlener Crisp SARL. Die gebruiken wij voor helpdesk activiteiten.
Inmiddels is deze melding gelukkig opgelost en is de betreffende aanval afgeslagen.
Geplaatst op 8 februari 2022
UPDATE: We hebben onze push servers uitgebreid en het probleem lijkt hierdoor verholpen te zijn. We blijven de zaak voorlopig monitoren. Mocht je nog problemen ervaren dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Op dit moment kunnen sommige leerlingen een probleem ervaren met de extensie versie 1.2.124. We zijn aan het uitzoeken wat de oorzaak is en doen onze uiterste best het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Geplaatst op 12 januari 2022
Mogelijke storing het komende uur!
Er is een groot probleem aan het licht gekomen met een heel veel gebruikt stuk software. Wereldwijd zijn bedrijven in rep en roer om hun IT infrastructuur en gebruikte software te updaten.Onze samenwerkingspartner Deutsch Telekom gebruikt de software helaas wel, daarom kan het in het komende uur zo zijn dat de Myndr-Switch minder goed of even niet werkt. Sorry hiervoor!
Geplaatst op 15 december 2021
Wij maken nergens in onze systemen gebruik van Log4j!
Gebruikers van Myndr en de Myndr-Switch lopen geen gevaar en hoeven niets te doen.
Geplaatst op 17 december 2021
Gedurende dit tijdsblok kan het voorkomen dat de Switch een aantal minuten niet of niet goed werkt. De filtering gaat dan op dezelfde manier verder als voorheen.
Mocht je voor 08:30 of na 09:30 problemen ervaren met de werking van de Switch dan kun je altijd contact met ons opnemen zodat we je kunnen helpen.
Geplaatst op 3 december 2021
UPDATE ⏰ 14:52 De storing bij onze IoT leverancier (TMNL) is verholpen.
UPDATE ⏰ 10:19 De storing bij onze IoT leverancier (TMNL) is verholpen, we blijven de situatie voorlopig nog volgen.
Er is een storing op het IoT-netwerk van onze IoT leverancier (TMNL). Dit betekent dat een wijziging in de stand niet kan worden doorgegeven aan ons Myndr-netwerk. Het filteren blijft gewoon werken, in de positie van voor de storing.
Wij kunnen de stand handmatig aanpassen, mocht je veel hinder ondervinden. Gebruik hiervoor de chat, rechtsonder op deze pagina.
Om op de hoogte te blijven van de status van storing kun je kijken op:
https://status.myndr.nl/nl.
Geplaatst op 1 oktober 2021
UPDATE ⏰ 4 oktober We hebben het probleem gevonden en een oplossing gepubliceerd. Mogelijk duurt het even voordat de fix daadwerkelijk op de laptops is geüpdate.
We krijgen van verschillende scholen het bericht dat laptops van leerlingen, en soms van hele klassen, de verkeerde Myndr-switch volgen. We zijn bezig dit probleem te onderzoeken en hopen het snel getackeld te hebben.
Mocht jij daar ook last van hebben neem dan contact met ons op! We helpen je graag.
Geplaatst op 30 september 2021
Op maandag 20 september hebben we in de namiddag een update doorgevoerd met een aantal veiligheids- en prestatieverbeteringen in het dashboard voor school en voor thuis.
Geplaatst op 21 september 2021
UPDATE ⏰ 5 juli 17:39 We hebben het probleem gevonden en een oplossing gepubliceerd. We houden de situatie in de gaten.
Momenteel ondervinden sommige gebruikers van de Myndr extensie dat ineens alle websites worden geblokkeerd. We zijn dit probleem aan het onderzoeken. Mocht dit voor grote problemen zorgen, overweeg dan om de extensie tijdelijk te (laten) verwijderen. Neem hiervoor contact op met de beheerder.
Geplaatst op 2 juli 2021
UPDATE ⏰ 12:23 Onze IoT leverancier (TMNL) heeft het voorlopig opgelost. Zij onderzoeken de achterliggende oorzaak van het probleem. De Myndr switch werkt gelukkig weer.
Onze IoT leverancier (TMNL) heeft problemen met het IoT systeem. Ze zijn druk met het oplossen. Sorry voor alweer een probleem! We houden je hier op de hoogte.
Als je de stand van je switch wilt wijzigen, stuur ons dan een appje of mailtje met de klascode en de stand waarin je wilt dat de knop komt te staan.
Geplaatst op 10 juni 2021
UPDATE ⏰ 13:37 Het probleem is opgelost.
UPDATE ⏰ 13:23 We hebben het probleem gevonden en zijn hard bezig om het op te lossen.
Op dit moment hebben we een storing in de service die met de plugin communiceert. We onderzoeken wat er aan de hand is.
Geplaatst op 26 mei 2021
UPDATE ⏰ 8:55 De meeste Myndr-switches werken zonder problemen. Als de switch niet direct werkt probeer dan eerst de stand nog een keer te veranderen. Als dat ook niet werkt, haal dan even de batterijen eruit en stop ze er na 10 seconden terug in.
UPDATE ⏰ 5:10 De werkzaamheden zijn succesvol verlopen. De systemen lijken allemaal naar behoren te werken. We houden de situatie nog extra in de gaten.
Na de mislukte update van 11 mei heeft onze IoT leverancier (TMNL) met hernieuwde moed de update ingepland op 26 mei. De werkzaamheden worden uitgevoerd tussen 4 & 6 ‘s ochtends met de belofte dat het absoluut niet uit zal lopen.
Deze werkzaamheden hebben alleen invloed op het doorgeven van de stand van de Myndr-switch. Er is dus geen invloed op het filteren van internet maar het veranderen van de stand gedurende deze werkzaamheden kan niet.
Geplaatst op 21 mei 2021
Lees meerMyndr filters die sinds afgelopen weekend nieuw worden geïnstalleerd, of een harde reset hebben gehad, komen niet online. We onderzoeken het probleem.
Het probleem had te maken met de update. Gelukkig kon het snel opgelost worden toen we het eenmaal gevonden hadden.
Sorry voor dit gedoe, speciaal aan degenen die hierdoor lang bezig zijn geweest om Myndr aan de praat te krijgen!
Geplaatst op 25 mei 2021
De plugin en firmware upgrade server is tijdelijk onbereikbaar. Dit heeft geen gevolgen voor de werking van de plugin of de filter. Eventuele upgrades die de plugin of de filter nog moeten maken worden op een later tijdstip automatisch uitgevoerd.
We lossen het probleem zo snel mogelijk op en monitoren de situatie.
Geplaatst op 23 mei 2021
Op zaterdag 22 mei hebben we een update doorgevoerd met een aantal veiligheids- en prestatieverbeteringen in het dashboard voor school en voor thuis. Ook hebben we een aantal prestatieverbeteringen doorgevoerd in onze centrale systemen.
Geplaatst op 25 mei 2021
Van woensdag 19 mei tot donderdagochtend 20 mei hebben we last gehad van een storing in onze primaire plugin/filter service. De secundaire plugin/filter service werkte gelukkig wel. Helaas duurde het hierdoor veel langer voordat de plugin op de hoogte was van een verandering in de stand van de switch.
We hebben de capaciteiten van de primaire service uitgebreid en we onderzoeken wat we kunnen verbeteren aan het secundaire systeem zodat het verschil in schakelen niet zo opvallend groot meer is.
Geplaatst op 21 mei 2021
Gisteren heb je zeer waarschijnlijk last gehad van een niet werkende Myndr-switch en daarvoor wil ik je mijn verontschuldigingen aanbieden.
Ik begrijp dat deze storing ervoor heeft gezorgd dat de lessen werden verstoord en tot frustratie heeft geleid. En ik wil je op het hart drukken dat we er alles aan zullen doen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.
Geplaatst op 21 mei 2021
Lees meerContact met Myndr
Chatten 085 1303 814Marspoortstraat 13, 7201JA Zutphen
KVK 69503370, BTW NL 857897202 B01
Nieuwsbrief
We proberen alleen nieuwsbrieven te sturen waar je echt iets aan hebt. Daardoor zijn ze onregelmatig maar wel relevant!
Login
Voor schoolThema's
Het Normenkader IBP Veilig internet op school De simpelste internetfilter Voorkom nare ervaringen in de klas Werkdruk in de klas Myndr en meekijk-software Myndr samen met een schoolbrede filter Myndr als alternatief Reclame blokkeren in de klas Dit moet je weten over social media Hoe ga je om met de schermtijd? Basisinstellingen voor Chromebooks Essentiële instellingen voor Windows