Interviews

Door Linda van Aalderen — 23 december 2021

Leerlingen aan het roer in een lerende organisatie

Bovenbouwleerkracht Roy van den Reek laat zien hoe je de digitale sprong kunt omarmen en tegelijk de leerling centraal zet.

Interviews

Door Linda van Aalderen —

Leerlingen aan het roer in een lerende organisatie

Bovenbouwleerkracht Roy van den Reek laat zien hoe je de digitale sprong kunt omarmen en tegelijk de leerling centraal zet.

Onderzoek

Door Paul Huizinga — 16 december 2021

Breaking: kinderen spelen liever met elkaar dan met een computer

Vaak wordt de indruk gewekt dat kinderen niets liever willen dan achter een scherm zitten, maar hun wérkelijke interesses liggen heel ergens anders.  

Technologie

Door Maarten Wolzak — 13 december 2021

Log4j kwetsbaarheid bij Myndr?

TL;DR: Wij maken nergens in onze systemen gebruik van Log4j, gebruikers van Myndr en de Myndr-Switch lopen geen gevaar en hoeven niets te doen.

Nieuws

Door Linda van Aalderen — 18 november 2021

Leerkrachten over een dag offline

In de Week van de Mediawijsheid 2021 daagden we leerkrachten uit een dag offline te gaan. ‘Hoe meer offline we deden, hoe leuker het werd.’

Nieuws

Door Linda van Aalderen — 28 oktober 2021

Wat leerkrachten tegenkomen als ze met internet werken

Een aantal opvallende conclusies uit ons onderzoek onder leerkrachten op de basisschool.

Nieuws

Door Linda van Aalderen — 21 september 2021

Onderwijs zonder internet. Kan dat nog?

Een dag zónder schermen. Dit is waarom je dat eens zou moeten doen.

Nieuws

Door Maarten Wolzak — 10 september 2021

Kinderen spelen wél buiten, alleen .. euh ..

Kinderen in China mogen alleen nog maar op vrijdag, zaterdag en zondag tussen 20u en 21u online gamen.

Interviews

Door Linda van Aalderen — 20 augustus 2021

Lees je in en spreek je uit

Naomi Smits: “Ik denk dat de rol van social media en het online-zijn afbreuk heeft gedaan aan de leesvaardigheid van leerlingen.”

Onderzoek

Door Maarten Wolzak — 19 juli 2021

De leerkracht aan het stuur

De leerkrachten van de school in Deurne kregen de kans om evidence-informed onderwijs toe te passen op het moment dat de school zich eigenlijk naar de gepersonaliseerd-leren trend wilde bewegen.

Interviews

Door Linda van Aalderen — 2 juli 2021

De juf op social

Juf Maike Douglas-Westland: “Ik leg echt wel uit dat ik héél bewust bezig ben met wat ik er wel en niet op zet.”

Tips

Door Maarten Wolzak — 18 juni 2021

7 basisinstellingen voor Chromebooks op school

Regelmatig krijgen we de vraag waarom de Myndr-plugin niet in een incognitoscherm werkt? Of hoe de rekenmachine in de zoekbalk uitgezet kan worden? Of…

Kennis

Door Paul Huizinga — 20 april 2021

Met een flexibel internetfilter voorkom je nare ervaringen in de klas

Dat een leerling op school een schadelijke of zelfs traumatische ervaring heeft is wel het laatste waar je als leerkracht, ict’er of schoolleiding mee te maken wilt krijgen.